Za proteklih pet godina u više navrata menjali su se izvođači radova, stranke na vlasti, cena gradnje uvećavana mnogobrojnim aneksima, pa danas malo ko zna koliko je novca potrošeno iz gradske kase u te svrhe i kolika su dugovanja prema izvođačima radova koji su gradilište ostavili nedovršeno i slučaj predali sudu.
- Procenili smo da je transformacija „Legasa“ u javno preduzeće najbolje rešenje za grad. Na taj način poslovanje uvodimo u legalne tokove. Kao gradonačelnik nisam imao uvid u dosadašnje finansijske tokove „Legasa“, a s druge strane sve tužbe poverioca su išle prema gradu i našem budžetu, zbog čega plaćamo velike penale. Ukoliko se utvrdi da je bilo nezakonitih radnji, niko neće biti zaštićen - kaže gradonačelnik Leskovca Slobodan Kocić i dodaje da će buduće preduzeće imati obavezu da izdvaja 10 do 20 odsto svojih prihoda u gradsku kasu.
U policiji je „Blicu“ rečeno da se ispituje celokupno poslovanje, ali da je posebna pažnja usmerena na osnovni ugovor, odnosno na način kako je sproveden tender i izbor izvođača i podizvođača, te da se traži odgovor na pitanje zašto je Fond bez odobrenja Republičke direkcije za imovinu preneo vlasništvo „Legasu“.
Autobuska stanica počela je da se zida novcem UNDP od 25 miliona dinara, a za drugu fazu gradnje, upravnu zgradu i 14 perona, lokalna samouprava izdvojila je 65 miliona dinara. Zapelo je kod treće faze, odnosno izgradnje niza lokala i još jednog staničnog objekta, za čiju gradnju se grad zadužio 40 miliona dinara kod OTP banke. U međuvremenu, izvođač radova iz Leskovca „Andrić komerc“ od grada putem suda potražuje preko 300 miliona dinara na ime neplaćenog duga, neostvarene dobiti i štete koju je pretrpeo. I 11 nesuđenih vlasnika lokala, koji su avansirali gradnju sa po jednom ili dve rate i koji su plaćali kvadrat i do 4,8 hiljada dinara, traže sudskim putem povraćaj 16 miliona dinara.
Nejasno je kako se došlo do sumee od preko 300 miliona dinara ako se ima u vidu da je ta treća faza po prvobitnom ugovoru koštala 90,3 miliona dinara. Prema papirima u koje je „Blic“ imao uvid, cena je povećavana preko četiri aneksa ugovora, pa se došlo do sume od 129,4 miliona dinara. Jedna od mnogobrojnih gradskih komisija je utvrdila, međutim, da izvedeni radovi do 11. 07. 2008. godine vrede 33,6 miliona dinara, a da je gradska vlast uplatila izvođaču 57 miliona dinara. Ista komisija odlučuje, pak, da se doplati još 1,5 miliona dinara.
Gojko Veličković, sadašnji predsednik UO Fonda za razvoj i predsednik opštine u vreme potpisivanja ugovora za gradnju stanice, kaže da je sa funkcija otišao po završetku druge faze i da je naslednicima ostavio čistu situaciju. Zoran Perišić, koji je tokom 2007. godine bio direktor Fonda, kaže da su posle niza peripetija u to vreme započeli radovi na trećoj fazi, ali da je brzo smenjen i da kasnija rukovodstva nisu znala da odrade posao.
Preuzeto:Blic
Ma ovde su se pojedinci dobro omastili,Leskovcani placali.... astanice zavrsene nema.
Sve to treba u apsu...
Нема коментара:
Постави коментар